Пояснювальна записка до календарного планування
Українська література 9 клас
(2 години на тиждень)
Планування української літератури у 9 класах розроблене за програмою, затвердженою
Міністерством освіти і науки України :Українська
література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/Р.В.
Мовчан, Н.В.Левчик, О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б.Поліщук, М.М. Сулима, Л.П.
Шабельникова, В.М.Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. – К.,
Ірпінь:Перун, 2005.-201с.
Клас
|
9
|
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
Контрольні
роботи у
формі:
контрольного
класного твору;
виконання інших завдань
(тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
2
|
2
2
|
Уроки
розвитку мовлення*
(РМ)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
Уроки
позакласного читання (ПЧ)
|
1
|
1
|
Перевірка
зошитів
|
4
|
5
|
Основними
завданнями вивчення літератури є: вироблення в учнів стійкого інтересу до
читання, до української книжки зокрема; формування самостійного, критичного,
творчого мислення школярів у процесі аналізу художнього твору на основі
засвоєння ними необхідної суми знань; розвиток творчих здібностей,
загальнокультурного рівня учнів через ознайомлення їх із творами мистецтва
слова, розвиток високих моральних цінностей людини, втілених у художніх творах;
виховання сучасної естетично розвиненої особистості, творчого читача зі
сформованим почуттям національної свідомості та власної людської гідності.
Календарно-тематичне планування
І семестр
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
||
Вступ
|
||||
1
|
Вступ. Роль і місце літератури в
житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. Художній
твір – нова естетична дійсність, що «вбирає» свій час і є носієм
загальнолюдських вартостей.
ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика
|
|||
Усна народна творчість
|
||||
2
|
Усна народна творчість. Багатство і
розмаїття українського фольклору (повторення та узагальнення вивченого). Види
родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя). Родинно-побутові
пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен» ТЛ:
поетика народної пісні
|
|||
3
|
Родинно-побутові пісні «Сонце
низенько, вечір близенько», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду, коня
веду» ( вивчити на вибір 2 пісні)
|
|||
4
|
Українське весілля. Весілля – один з
провідних жанрів родинно-побутової творчості. Основні етапи весілля та їхній
пісенний супровід. Весільні пісні: «»До бору, дружечки, до бору», «А брат
сестрицю та й розплітає», « Розвий, сосно, сімсот квіток», «Летять галочки у
три рядочки», «Ой матінко, та не гай мене» (на вибір).
|
|||
5
|
Українські народні балади
«Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть».
Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.) ТЛ: балада
|
|||
Давня українська література
|
||||
6
|
Українська середньовічна література
ХІ-ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Руси-України
(988 р.) найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє,
Ізборник Святослава). Перекладна література. Біблія (фрагменти). Легенди: про
створення світу, про перших людей Адама і Єву, про потоп на землі, про
Вавилонську вежу, про Мойсея. Десять заповідей. Притча про блудного сина.
Притча про сіяча. ТЛ: притча
|
|||
7
|
Біблія – святе письмо (Старий і Новий
Заповіти) і збірки літературних пам’яток (Книга Буття, Книга Псалмів, Пісня
пісень). Біблійні книги в давній Україні: Псалтир (молитви), Євангелії (про
Ісуса Христа), Апостол (про його учнів)
|
|||
8
|
Українські переклади Біблії (П.Куліш,
І.Пулюй, І.Нечуй-Левицький, І.Огієнко, І.Хоменко та ін.). Використання
біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській
літературах
|
|||
9
|
Оригінальна література княжої
Руси-України. Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ» -
історична книга і збірка епічних творів. Виникнення Києво-Печерського
монастиря.
|
|||
10
|
Києво-Печерський патерик як пам’ятка
житійної літератури, місце його укладання, головні герої. Зміст оповідання
про Прохора чорноризця
|
|||
11
|
Українська література ренесансу і
бароко. Роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій
у розвитку української культури, зокрема книгодрукування. Перші друковані
книги в Україні (Буквар – 1574, Апостол – 1574, Біблія – 1581). Іван
Вишенський – мислитель, богослов, полеміст
ТЛ: Ренесанс, бароко
|
|||
12
|
Історично-мемуарна проза. Загальні
відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г.Грабянки, С.Величка), «Історія
русів» (фрагменти) анонімного автора. Політична і культурна історія України,
зображення національного і релігійного гнуті
|
|||
13
|
Поезія. Іван Величковський. Фігурні
(курйозні) вірші (із рукописних книг «Зегар з полузегарком» і «Млеко»). Семен
Климовський. «Їхав козак за Дунай». Зразок давньої любовної лірики. Світова
слава пісні
ТЛ: фігурний (курйозний) вірш
|
|||
14
|
Драматургія. Час і місце побутування
шкільної драми, її роль, виконавці. «Владимир» Ф.Прокоповича – зразок
шкільної драми. Роль Києво-Могилянської академії в розвитку театрального
мистецтва. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Відродження
вертепної традиції в наш час. Вертепна драма. Мандровані дяки
ТЛ: шкільна драма, вертеп
|
|||
15
|
Григорій Сковорода. Життя і творчість
філософа, просвітителя, поета. «Бджола та Шершень», «Собака і Вовк», «Всякому
місту – звичай і права», «De libertate», «Вступні двері до християнської добронравності»,
афоризми (наявні у всій творчості)
ТЛ: афоризм
|
|||
16
|
Християнські морально-етичні ідеали
Г.Сковороди. «Сад божественних пісень», «Байки харківські», філософські трактати.
Біблійна основа творчості Г.Сковороди та його вчення про самопізнання і
«сродний труд». Повчальний характер і художні особливості притчової збірки
«Байки харківські»
|
|||
17
|
КР № 1. Усна народна творчість. Давня українська
література. Проза. Тести
|
|||
18
|
Суспільно-політичні обставини
наприкінці ХVІІІ ст. духовне поневолення нації. Основні художні
напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму).
Найвидатніші митці: І.Котляревський,
Г.Квітка-Основ’яненко, М.Шашкевич, Т.Шевченко, П.Куліш, Л.Глібов, Марко
Вовчок, Ю.Федькович. Іван Котляревський. Історія створення «Енеїди».
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства.
ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія
|
|||
19
|
І.Котляревський «Енеїда». Робота з
текстом
|
|||
20
|
Характеристика образів поеми
«Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної
моралі (картини пекла, раю) в дусі просвітительства
ТЛ: силабо-тонічне віршування
|
|||
21
|
РМ Письмова
анкета головного героя поеми І.Котляревського «Енеїда»
|
|||
22
|
Соціально-побутова драма «Наталка
Полтавка» - перший твір нової української драматургії. Її довготривале
сценічне життя. Торжество народної етики
|
|||
23
|
Наталка як уособлення кращих рис
української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя
|
|||
24-25
|
КР № 2. І.Величковський, Давня драматургія.
Г.С.Сковорода. І.Котляревський. Твір
|
|||
26
|
Григорій Квітка-Основ’яненко. Батько
української прози, один із перших у Європі «творців людської повісті»
(І.Франко). Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів.
«Маруся» - перша україномовна повість нової української літератури, взірець
сентименталізму. ТЛ: поняття про
сентименталізм, реалізм
|
|||
27
|
Г.Ф.Квітка-Основ’яненко «Конотопська
відьма». Картини життя українського суспільства за часів Великої Руїни.
|
|||
28
|
Г.Ф.Квітка-Основ’яненко «Конотопська
відьма». Іронія і сатира у ній, поєднання реалізму і фантастики
ТЛ: іронія, сатира
|
|||
29
|
Література українського романтизму.
Ідейно-художні особливості романтизму.
Поети романтики: П.Гулак-Артемовський «Рибалка», Є.Гребінка
«Українська мелодія», М.Костомаров «Соловейко», В.Забіла «Соловей»,
М.Петренко «Небо»
ТЛ: романтизм, романс
|
|||
30
|
М.Шашкевич. «Веснівка». Зачинатель
нової української літератури на західних землях. Роль «Руської трійці» в
національному духовному відродженні. Значення романтизму для нового етапу
розвитку слов’янських літератур
|
|||
31
|
КР № 3. Творчість Г.Квітки-Основ’яненка,
поетів-романтиків. Тести
|
|||
32
|
ЛРК (поезія)
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар