Пояснювальна записка до календарного планування
Українська мова 8-А клас
(2 години на тиждень)
Календарне планування для 8 класів
складено відповідно до Програми для
загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. 5 – 12 класи /Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша/ За ред.. Л.В.Скуратівського. – К.,
2005.
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовної теми
|
2
|
2
|
Письмо:
|
||
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
1
|
1
|
Правопис:
|
||
диктант
|
1
|
1
|
аудіювання
|
-
|
1
|
Читання мовчки
Зв’язне
мовлення
|
1
7
|
-
9
|
Завданнями курсу
української мови є: формування потреби різнобічного розвитку власних здібностей
і нахилів, оволодіння сучасними методами
оперування знаннями, уміннями використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології ;
забезпечення доступності знань, розвиток
інтелектуальних і творчих здібностей учнів на основі індивідуалізації навчання,
інтенсифікації навчального процесу ; забезпечення особистісної значущості для кожного школяра
здобутих знань і набутих умінь та
навичок з української мови, усебічний розвиток особистості, її нахилів, здібностей і талантів; формування в учнів потреби в удосконаленні власної
мовленнєвої здатності впродовж усього життя.
№
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Дата
|
1
|
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація(2
год.).
|
||
2
|
Зв’язне мовлення №1. Повторення відомостей
про мовлення, текст, стилі мовлення. Різновиди аудіювання:ознайомлювальне,
вивчальне, критичне. Навчальне аудіювання, вивчальне читання(практично).
|
|
3
|
Словосполучення і речення; члени речення(у тому числі й
однорідні);звертання; вставні слова. Розділові знаки у простому реченні, а
також у реченнях з однорідними членами, звертаннями, вставними словами.
|
|
4
|
Просте і складне речення. Пряма мова і діалог. Розділові знаки у
складному реченні, а також у реченнях із прямою мовою, при діалозі.
|
|
Синтаксис. Пунктуація(4год.).
|
||
5
|
Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження
головного слова.
|
|
6
|
Зв’язне мовлення №2. Особливості побудови і
опису місцевості. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами
опису місцевості в художньому стилі.
|
|
7
|
Речення. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Розділові
знаки в кінці речення(повторення).
|
|
8
|
Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос.
|
|
9
|
Зв’язне мовлення №3. Виразне читання художнього тексту. Стислий
переказ розповідног тексту з елементами опису місцевості в худ.
стилі(письмово).
|
|
10
|
Контрольна робота №1. Тестування.
|
|
Просте речення. Двоскладне
речення(10 год.).
|
||
11
|
Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Узгодження головних членів
речення.
|
|
12
|
Способи вираження присудка. Простий присудок.
|
|
13
|
Складений присудок, його види, способи вираження.
|
|
14
|
Зв’язне мовлення №4.Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з
елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
|
15
|
Тире між підметом і присудком.
|
|
16
|
Другорядні члени речення. Означення.
|
|
17
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через
дефіс; прикладки, що беруться в лапки.
|
|
18
|
Зв’язне мовлення №5. Аналіз контрольного
переказу. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі
особистих спостережень і вражень у худ. стилі за складним планом.
|
|
19
|
Додаток як другорядний член речення.
|
|
20
|
Обставина. Види обставин за значенням.
|
|
21
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.
|
|
22
|
Зв’язне мовлення №6. Ділові папери. Протокол.
|
|
Односкладні речення. Неповні речення(7 год.)
|
||
23
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка.
Означено-особові та узагальнено-особові речення.
|
|
24
|
Неозначено-особові речення.
|
|
25
|
Безособові речення.
|
|
26
|
Односкладні речення з головним членом підметом(називні).
|
|
27
|
Зв’язне мовлення №7. Контрольний твір-опис
місцевості на основі особистих спостережень і вражень у худ. стилі(письм.) за
складним планом.
|
|
28
|
Зв’язне мовлення №8. Аналіз контрольного
твору-опису. Контрольне читання
мовчки.
|
|
29
|
Називні речення. Односкладні
речення як частини складного речення.
|
|
30
|
Повні і неповні речення. Тире в
неповних реченнях.
|
|
31
|
Контрольна робота №2. Тестування
|
|
32
|
Підсумковий урок.
|
ІІ семестр
№
|
Зміст навчального
матеріалу
|
|
33
|
Однорідні члени речення (зі
сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком
|
|
34
|
Речення з кількома рядами
однорідних членів.
|
|
35
|
Зв’язне мовлення №9. Особливості побудови опису пам’яток
історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з
елементами опису пам’яток
історії та культури в науковому стилі за складним планом.
|
|
36
|
Однорідні й неоднорідні означення.
|
|
37
|
Кома між однорідними членами.
|
|
38
|
Зв’язне мовлення №10. Вибірковий переказ
розповідного тексту з елементами опису
пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі за складним
планом(письмово).
|
|
39
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире
при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
|
40
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире
при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
|
41
|
Зв’язне мовлення №11. Аналіз вибіркового
переказу. Конспектування як різновид
стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту; тематичні
виписки.
|
|
Речення зі звертаннями,
вставними словами(словосполученнями, реченнями). (7 годин)
|
||
42
|
Звертання непоширені й поширені.
|
|
43
|
Інтонація речень зі звертанням. Розділові знаки при звертанні.
|
|
44
|
Розділові знаки при звертанні.
|
|
45
|
Зв’язне мовлення №12. Контрольний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю із творчим завданням.
|
|
46
|
Вставні слова(словосполучення, речення)
|
|
47
|
Аналіз контрольного переказу. Розділові знаки при вставних
словах(словосполученнях, реченнях).
|
|
48
|
Розділові знаки при вставних словах(словосполученнях, реченнях).
|
|
49
|
Використання речень зі звертаннями і вставними словами у мовленні. Контрольне аудіювання
|
|
50
|
Контрольна робота №3. Тестування.
|
|
51
|
Зв’язне мовлення №13. Створення власних
висловлювань. Діалог, складений на основі радіо- чи телепередач. Усний
стислий переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі
прослуханих радіо- і телепередач).
|
|
Речення з відокремленими
членами (10 год)
|
||
52
|
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Синоніміка
простих речень з відокремленими членами і складних речень.
|
|
53
|
Відокремлені означення. Правильна побудова речень з дієприкметниковими
зворотами.
|
|
54
|
Відокремлені прикладки.
|
|
55
|
Відокремлені означення і прикладки.
|
|
56
|
Зв’язне мовлення №14. Твір-опис пам’яток
історії і культури за картиною в публіцистичному стилі за складним планом
(усно).
|
|
57
|
Відокремлені обставини. Правильна побудова речень з дієприслівниковими
зворотами.
|
|
58
|
Відокремлені обставини. Дієприслівникові звороти як засіб зв’
язку речень у тексті.
|
|
59
|
Зв’язне мовлення №15. Твір-опис пам’яток
історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому
стилі за складним планом (письмово).
|
|
60
|
Відокремлені додатки.
|
|
61
|
Контрольний диктант.
|
|
62
|
Зв’язне мовлення №16. Аналіз твору-опису.
Письмовий твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).
|
|
63
|
Відокремлені уточнювальні члени речення.
|
|
64
|
Відокремлені та уточнювальні члени речення (узагальнення й
систематизація).
|
|
65
|
Зв’язне мовлення №17. Контрольний твір-роздум на морально-етичну чи
суспільну теми в публіцистичному стилі.
|
|
66
|
Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення
матеріалу в на уковому стилі.
|
|
67
|
Контрольна робота №4. Тестування. Аналіз контрольного твору-роздуму.
|
|
68
|
Повторення наприкінці
року відомостей про просте
речення (3 год)
|
|
69
|
Словосполучення. Речення, його види.
|
|
70
|
Головні та другорядні члени речення.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар