Пояснювальна записка до календарного планування
Українська мова 5 клас
Планування уроків української
мови у 5 класі виконане за новою
навчальною програмою для 5-9 класів загальноосвітніх
навчальних закладів, розробленою на основі нового
Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова
Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом
Міністерства від 06.06.2012 р. № 664.
У 5-б класі виділена одна додаткова година
на вивчення української мови. Завдяки цьому збільшено кількість годин на
повторення вивченого матеріалу в початкових класах, на вивчення тем: «Службові
частини мови», «Словосполучення», «Просте речення», «Складне речення»,
«Фонетика» та «Орфографія»; введено більшу кількість уроків на закріплення
вивченого матеріалу, на практичні заняття та тренувальні вправи з даних тем, введено додаткові уроки на
розвиток зв’язного мовлення.
Заплановано фронтальні види контрольних робіт:
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
Письмовий переказ
|
1
|
1
|
Письмовий твір
|
-
|
1
|
Диктант
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
-
|
Оцінювання
говоріння, читання вголос здійснюється індивідуально шляхом поступового
накопичення оцінок для того, щоб кожний учень (учениця) одержав(ла) мінімум
одну оцінку за виконання завдань на побудову діалогу, усного переказу й
усного твору. Для цих видів робіт не відводиться окремий
урок, а оцінки виводяться один раз на рік і виставляються у
колонки без дати
Відповідно до поставленої мети головними завданнями навчання української мови в
основній школі є: виховання стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення
української мови;ознайомлення з мовною системою й формування на цій основі базових
лексичних, граматичних, стилістичних
орфоепічних і правописних умінь і навичок; здатності учня до аналізу й
оцінки мовних явищ і фактів; формування вмінь розрізняти, аналізувати,
класифікувати мовні факти, оцінювати їх
з погляду нормативності, відповідності ситуації та сфері спілкування; працювати
з текстом, здійснювати пошук інформації в різноманітних джерелах, здатності
передавати її в самостійно створених висловлюваннях різних типів, стилів і жанрів.
Календарне планування на І семестр розроблено із розрахунку 4 год на тиждень.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема уроку
|
Дата
|
||
1
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська
мова — державна мова України.
|
||
2
|
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо).
|
||
Повторення вивченого в
початкових класах
|
|||
3
|
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
|
||
4
|
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках.
|
||
5.
|
Голосні у відмінкових закінченнях іменників.
|
||
6
|
Прикметник. Голосні у
відмінкових закінченнях прикметників.
|
||
7
|
Урок
мовленнєвого розвитку № 2. Спілкування як важливий складник культури
людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне.
|
||
8
|
Числівник.
|
||
9
|
Відмінювання
числівників.
|
||
10.
|
Займенник
|
||
11.
|
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна
єдність, зв’язність тексту.Простий план
тексту.
|
||
12.
|
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру.
|
||
13.
|
Дієслово. Голосні у відмінкових
закінченнях дієслів.
|
||
14.
|
Не з дієcловами.
|
||
15.
|
Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.
|
||
16.
|
Прислівник. Правопис вивчених
прислівників. Апостроф. Знак м’якшення
|
||
17.
|
Урок мовленнєвого розвитку № 5. Належність тексту до певного
стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового
(загальне ознайомлення).
|
||
18.
|
Прийменник. Написання
прийменників з іншими частинами мови.
|
||
19.
|
Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а,
але для зв'язку слів у реченні.
|
||
20.
|
Частка. Правопис часток.
|
||
21
|
Тематична контрольна робота №
1. Тестування.
Повторення вивченого в початкових класах. Тест.
|
||
Відомості з синтаксису й пунктуації
|
|||
22
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне
й залежне слово в словосполученні.
|
||
23
|
Словосполучення.
Поширені та непоширені словосполучення.
|
||
24
|
Словосполучення лексичні й фразеологічні (практ.). Граматична
помилка та її умовне позначення (практ.).
|
||
25
|
Урок мовленнєвого розвитку № 6. Типи мовлення (різновиди
текстів): розповідь, опис, роздум.
|
||
26
|
Урок мовленнєвого розвитку № 7. Письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру
з елементами опису тварини.
|
||
27
|
Урок
мовленнєвого розвитку № 8. Ознайомлення з вимогами до мовлення.Помилки
в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз
переказу.
|
||
28
|
Речення, його граматична основа .
|
||
29
|
Способи вираження підмета і присудка.
|
||
30
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).
|
||
31
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні.
(повторення).
|
||
32
|
Окличні речення (повторення).
|
||
33
|
Тематична контрольна робота №
3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання
|
||
34
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.
|
||
35
|
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Усний докладний переказ тексту наукового стилю
|
||
36
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.
|
||
37
|
Другорядні члени речення. Додаток.
Способи вираження додатків.
|
||
38
|
Другорядні члени речення. Обставина.
Способи вираження обставин.
|
||
39
|
Тренувальні вправи на визначення
другорядних членів речення
|
||
40
|
Урок мовленнєвого розвитку №
10. Відповідь
на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або
таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша
|
||
41
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).Кома між однорідними
членами.
|
||
42
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.
|
||
43
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними
членами.
|
||
44
|
Тренувальні вправи.
|
||
45
|
Звертання. Роль звертань у
реченні (практично).
|
||
46
|
Розділові знаки при звертанні (повторення)
|
||
47
|
Урок мовленнєвого розвитку №
11. Контрольний переказ тексту (підготовча робота)
|
||
48
|
Урок мовленнєвого розвитку №
12. Контрольний переказ тексту (написання переказу).
|
||
49
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення вставних слів на
письмі комами.
|
||
50
|
Тренувальні вправи. Аналіз
контрольного переказу.
|
||
51
|
Тематична контрольна робота №
3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання.
|
||
52
|
Складні
речення із безсполучниковим і
сполучниковим зв'язком.
|
||
53
|
Кома між частинами складного речення,
з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
|
||
54
|
Тренувальні вправи.
|
||
Пряма мова. Діалог
|
|||
55
|
Пряма мова.
|
||
56
|
Розділові знаки при прямій мові.
|
||
57
|
Тренувальні вправи.
|
||
58
|
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.
|
||
59
|
Діалог. Тире при діалозі
|
||
60
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №1.
|
||
61
|
Урок
мовленнєвого розвитку №13. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної із життєвим досвідом учнів.
|
||
62
|
Тематична
контрольна робота. Тестування
|
||
63
|
Урок мовленнєвого розвитку №14. Лист рідним, друзям. Адреса.
|
||
64
|
Повторення вивченого матеріалу. Тренувальні
вправи.
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар