вівторок, 2 грудня 2014 р.

планування мова 5 клас

          

Пояснювальна записка до календарного планування
Українська мова   5 клас
    Планування уроків української мови у 5 класі виконане за новою навчальною програмою для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленою  на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 р. № 664.
 
      У 5-б класі виділена одна додаткова година на вивчення української мови. Завдяки цьому збільшено кількість годин на повторення вивченого матеріалу в початкових класах, на вивчення тем: «Службові частини мови», «Словосполучення», «Просте речення», «Складне речення», «Фонетика» та «Орфографія»; введено більшу кількість уроків на закріплення вивченого матеріалу, на практичні заняття та тренувальні вправи  з даних тем, введено додаткові уроки на розвиток зв’язного мовлення.
Заплановано фронтальні види контрольних робіт:
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми
4
4
Письмовий  переказ
1
1
Письмовий твір
-
1
Диктант
1
1
Аудіювання
-
1
Читання мовчки
1
-
      Оцінювання говоріння, читання вголос здійснюється індивідуально шляхом поступового накопичення оцінок для того, щоб кожний учень (учениця) одержав(ла) мінімум одну оцінку за виконання завдань на побудову діалогу, усного переказу й усного твору. Для цих видів робіт не відводиться  окремий  урок, а оцінки виводяться  один раз на рік і виставляються у колонки без дати   
Відповідно до поставленої мети головними завданнями навчання української мови в основній школі є: виховання стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення української мови;ознайомлення з мовною системою й формування на цій основі базових лексичних,  граматич­них,  стилістичних­  орфоепічних і правописних умінь і навичок; здатності учня до аналізу й оцінки мовних явищ і фактів; формування вмінь розрізняти, аналізувати, класифікувати мовні факти,  оцінювати їх з погляду нормативності, відповідності ситуації та сфері спілкування; працювати з текстом, здійснювати пошук інформації в різноманітних джерелах, здатності передавати її  в самостійно створених  висловлюваннях різних типів, стилів і жанрів.
Календарне планування на І семестр  розроблено із розрахунку 4 год на тиждень.




УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема уроку
Дата
1
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України.

2
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо).


Повторення вивченого в початкових класах

3
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.

4
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках.                                                              

5.
Голосні у відмінкових закінченнях іменників.
6
Прикметник.  Голосні у відмінкових закінченнях  прикметників.

7
Урок мовленнєвого розвитку № 2.  Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне.

8
Числівник.

9
 Відмінювання  числівників.

10.
Займенник

11.
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту.Простий план  тексту.

12.
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.

13.
Дієслово.  Голосні у відмінкових закінченнях  дієслів.

14.
Не з дієcловами.

15.
Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.

16.
Прислівник.  Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м’якшення

17.
Урок мовленнєвого розвитку № 5.  Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового (загальне ознайомлення).

18.
Прийменник.  Написання прийменників з іншими частинами мови.

19.
Сполучник.  Використання  прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.

20.
Частка. Правопис часток.

21
Тематична контрольна робота № 1. Тестування.  Повторення вивченого в початкових класах. Тест.


Відомості  з синтаксису й пунктуації

22
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

23
Словосполучення. Поширені та непоширені словосполучення.

24
Словосполучення лексичні й фразеологічні (практ.). Граматична помилка та її умовне позначення (практ.).

25
Урок мовленнєвого розвитку № 6.  Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум.

26
Урок мовленнєвого розвитку № 7.   Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису тварини.

27
Урок мовленнєвого розвитку № 8.  Ознайомлення з вимогами до мовлення.Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз переказу.

28
Речення, його граматична основа .

29
Способи вираження підмета і присудка.

30
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

31
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. (повторення).

32
 Окличні речення (повторення).

33
Тематична контрольна робота № 3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання

34
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.

35
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Усний докладний переказ тексту наукового стилю

36
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.

37
Другорядні члени речення. Додаток.  Способи вираження додатків.

38
Другорядні члени речення. Обставина.  Способи вираження обставин.

39
Тренувальні вправи на визначення  другорядних членів речення

40
Урок мовленнєвого розвитку № 10.  Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша

41
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).Кома між однорідними  членами.

42
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.

43
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

44
Тренувальні вправи.

45
Звертання. Роль  звертань у реченні (практично).

46
Розділові знаки при звертанні (повторення)

47
Урок мовленнєвого розвитку № 11. Контрольний переказ тексту (підготовча робота)

48
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Контрольний переказ тексту (написання переказу).

49
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

50
Тренувальні вправи.  Аналіз контрольного переказу.

51
Тематична контрольна робота № 3. Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання.

52
Складні речення із безсполучниковим і сполучни­ковим зв'язком.

53
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим  і  сполучниковим зв’язком.

54
Тренувальні вправи. 


Пряма мова. Діалог

55
Пряма мова.  

56
Розділові знаки при прямій мові.

57
Тренувальні вправи. 

58
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.

59
Діалог.  Тире при діалозі

60
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №1.

61
Урок мовленнєвого розвитку №13.  Розігрування   діалогів відповідно  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів.

62
Тематична контрольна робота. Тестування

63
Урок мовленнєвого розвитку №14.  Лист рідним, друзям. Адреса.

64
Повторення вивченого матеріалу. Тренувальні вправи.






























Немає коментарів:

Дописати коментар