Пояснювальна записка до календарного планування
Українська мова 7 клас
(3 години на тиждень)
Планування української мови у 7 класах
розроблене за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України :
Українська мова. 5-12 класи /Автори Г.Т.
Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук.
Підручник
Глазова О., Кузнецов Рідна мова.
Ю.Підручник для 6 класу ЗНЗ. –К.: «Зодіак-ЕКО», 2007.- 288 с.
Заплановано
такі види контролю
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовн. теми
Контрольний твір
Контрольний переказ
Контрольний диктант
Аудіювання
Читання
мовчки
|
3
-
1
1
-
1
|
3
1
1
1
1
-
|
Метою курсу
є формуванню відповідних компетентностей, що відбуваються у процесі
реалізації змістових ліній. Лінгвістична
компетентність передбачає оволодіння мовою як засобом спілкування, пізнання
й самовираження на основі засвоєння школярами системних знань про мову; мовленнєва – розвиток та удосконалення
здатностей комунікативної діяльності - аудіювання, читання, говоріння, письма; соціокультурна -
опанування національних і загальнолюдських культурних та духовних
цінностей на основі спеціально дібраного дидактичного матеріалу текстового
характеру; діяльнісна – засвоєння та
удосконалення практичних загальнопізнавальних, контрольно-оцінних та творчих
умінь і навичок школярів.
Завданнями курсу української мови є:
формування потреби різнобічного розвитку власних здібностей і нахилів,
оволодіння сучасними методами оперування
знаннями, уміннями використовувати сучасні
інформаційні й комунікаційні технології ; забезпечення доступності знань, розвиток інтелектуальних і
творчих здібностей учнів на основі індивідуалізації навчання, інтенсифікації
навчального процесу ; забезпечення
особистісної значущості для кожного школяра здобутих знань і набутих
умінь та навичок з української мови,
усебічний розвиток особистості, її нахилів, здібностей і талантів; формування в учнів потреби в удосконаленні власної
мовленнєвої здатності впродовж усього життя.
Українська мова 7
клас
(3 години на тиждень)
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
||
Вступ
|
||||
1
|
Вступ. Мова – скарбниця духовності народу
|
|||
2
|
РМ Повторення вивченого
про текст, його структурні особливості, загальні мовні засоби міжфразового
зв’язку в тексті
|
|||
3
|
РМ Створення і
розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з
характеристикою людей
|
|||
Повторення та узагальнення вивченого
|
||||
4
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних
конструкціях
|
|||
5
|
Частини мови. Вивчені групи орфограм
|
|||
6
|
Частини мови. Відмінювання слів іменних частин
мови
|
|||
7
|
РМ Різновиди читання.
Ознайомлювальне читання
|
|||
8
|
РМ Складний план власного
висловлювання
|
|||
9
|
Частини мови. Правопис.
|
|||
Морфологія. Орфографія
|
||||
Дієслово
|
||||
10
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль
|
|||
11
|
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми
|
|||
12
|
Дієприкметник, дієприслівник та безособові форми
на –но, -то (загальне ознайомлення)
|
|||
13
|
Тренувальні вправи
|
|||
14
|
Доконаний і недоконаний вид дієслова
|
|||
15
|
Часи дієслів. Теперішній час
|
|||
16
|
Часи дієслів. Минулий час. Зміна дієслів у
минулому часі
|
|||
17
|
Часи дієслів. Майбутній час
|
|||
18
|
КР № 1.
Повторення та узагальнення вивченого. Дієслово. Тести
|
|||
19
|
РМ Особливості побудови
опису зовнішності людини. Докладний переказ розповідного тексту художнього
стилю з елементами опису зовнішності людини
|
|||
20
|
Дієслова І та ІІ дієвідміни
|
|||
21
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і
майбутнього часу
|
|||
22-23
|
РМ
Контрольний докладний переказ тексту-роздуму в художньому стилі
|
|||
24
|
Тренувальні вправи
|
|||
25
|
Способи дієслів. Дійсний, умовний і наказовий
способи
|
|||
26
|
Творення дієслів умовного і наказового способів.
Буква ь у дієсловах наказового способу
|
|||
27
|
Тренувальні вправи
|
|||
28
|
Безособові дієслова
|
|||
29
|
РМ
Контрольне читання мовчки. Аналіз контрольного переказу
|
|||
30
|
Способи творення дієслів
|
|||
31
|
Не з дієсловами. Правопис –ться, -шся у кінці
дієслів. Букви е, и в особових закінченнях дієслів і та ІІ дієвідміни
(повторення)
|
|||
32
|
Тренувальні вправи
|
|||
33
|
РМ Усний твір-опис
зовнішності людини в художньому стилі. Особливості побудови опису зовнішності
людини (повторення)
|
|||
34
|
РМ Письмовий твір-опис
зовнішності людини за картиною в художньому стилі
|
|||
35
|
КР № 2.
Дієслово. Тести
|
|||
Дієприкметник
|
||||
36
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||
37
|
Активні та пасивні дієприкметники
|
|||
38
|
Творення активних дієприкметників теперішнього
та минулого часу. Правопис голосних у закінченнях дієприкметників
|
|||
39
|
Творення пасивних дієприкметників теперішнього
та минулого часу. Правопис голосних у закінченнях дієприкметників
|
|||
40
|
Тренувальні вправи
|
|||
41
|
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами
дієприкметникових зворотів (після означуваного іменника)
|
|||
42
|
Контрольний диктант
|
|||
43
|
Безособові дієслівні форми на –но, -то
|
|||
44
|
Правопис голосних і приголосних у суфіксах дієприкметників
|
|||
45
|
-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках
дієприкметникового походження
|
|||
46
|
Не з дієприкметниками
|
|||
47
|
КР №3.
Дієприкметник. Тести
|
|||
48
|
Тренувальні вправи
|
|||
Дієприслівник
|
||||
49
|
Аналіз контрольного диктанту
Дієприслівник як особлива форма дієслова:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||
50
|
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники
недоконаного і доконаного виду, їх творення
|
|||
51
|
РМ Повторення вивченого
про типи і стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль
|
|||
52
|
РМ Докладний переказ
тексту публіцистичного стилю
|
|||
53
|
Тренувальні вправи
|
|||
54
|
РМ Жанри мовлення:
оповідання, замітка, особливості їх побудови. Ділові папери. Розписка
|
|||
55-56
|
Дієприслівниковий зворот. Кома при
дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівникові
|
|||
57
|
Не з дієприслівниками
|
|||
58
|
РМ Твір-роздум
дискусійного характеру. Замітка в газету в публіцистичному стилі
|
|||
59
|
КР № 4.
Дієприслівник. Тести
|
|||
Прислівник
|
||||
60
|
Прислівник: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль.
|
|||
61
|
Розряди прислівників (практично)
|
|||
62
|
Ступені порівняння прислівників. Способи їх
творення
|
|||
63
|
Тренувальні вправи
|
|||
64
|
Правопис прислівників. Букви –н- та –нн- у
прислівниках
|
|||
65
|
Не і ні з прислівниками
|
|||
66
|
Тренувальні вправи
|
|||
67
|
РМ Особливості побудови
опису процесу праці.
Усний стислий переказ розповідного тексту з
елементами опису процесів праці в художньому стилі
|
|||
68 - 69
|
РМ
Контрольний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису процесів
праці в художньому стилі
|
|||
70
|
И та і в кінці прислівників
|
|||
71
|
Правопис прислівників на –о, -е, утворених від
прикметників та дієприкметників
|
|||
72 - 73
|
Написання прислівників разом і через дефіс
|
|||
74
|
РМ Аналіз контрольного
переказу
|
|||
75
|
Тренувальні вправи
|
|||
76
|
Написання прислівникових словосполучень (типу раз
у раз, з дня на день)
|
|||
77
|
Тренувальні вправи
|
|||
78
|
РМ Усний твір-опис
процесу праці за власним спостереженням в науковому стилі
|
|||
79
|
РМ
Контрольний письмовий твір-опис процесу праці за власним спостереженням в
художньому стилі
|
|||
80
|
КР № 5.
Прислівник. Тести
|
|||
Службові частини мови. Прийменник
|
||||
81
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник
як засіб зв’язку в словосполученні
|
|||
82
|
Похідні й непохідні прийменники
|
|||
83
|
РМ Аналіз контрольного
твору
|
|||
84
|
Написання похідних прийменників разом, окремо й
через дефіс
|
|||
85
|
Тренувальні вправи
|
|||
Сполучник
|
||||
86
|
Сполучник як службова частина мови. Вживання
сполучників у простому й складному реченнях. Сполучники сурядності й
підрядності
|
|||
87
|
Написання сполучників разом і окремо
|
|||
88
|
Тренувальні вправи
|
|||
90
|
РМ Твір-оповідання за
поданим сюжетом
|
|||
Частка
|
||||
91
|
Частка як службова частина мови. Розряди часток
за значенням
|
|||
92
|
Правопис часток. Написання часток –бо, -но, -то,
-таки
|
|||
93
|
Тренувальні вправи
|
|||
94 - 95
|
Не і ні з різними частинами мови (узагальнення)
|
|||
96
|
Тренувальні вправи
|
|||
97
|
РМ
Контрольне аудіювання
|
|||
Вигук
|
||||
98
|
Вигук як особлива частина мови. Правопис
вигуків. Дефіс у вигуках
|
|||
99
|
Кома і знак оклику при вигуках
|
|||
Повторення і систематизація вивченого
|
||||
100
|
Самостійні частини мови. Орфограми
|
|||
101
|
Службові частини мови. Орфограми
|
|||
102
|
Контрольний
диктант
|
|||
103
|
КР № 6.
Службові частини мови: прийменник, сполучник, частка, вигук. Тести
|
|||
104
|
Аналіз контрольного диктанту
РМ Усний стислий переказ
тексту наукового стилю.
|
|||
105
|
РМ Створення і
розігрування діалогів дискусійного характеру
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар