Пояснювальна записка до календарного планування
Українська література 6 клас
(2 години на тиждень)
Планування української мови у 6 класах
розроблене за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України :Українська література.
5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/Р.В. Мовчан,
Н.В.Левчик, О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б.Поліщук, М.М. Сулима, Л.П.
Шабельникова, В.М.Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. – К.,
Ірпінь:Перун, 2005.-201с.
Підручник Шабельнікова
Л.П. Українська література. Підручник для 6 класу.- К.:Грамота, 2006 – 295 с.
Заплановано
такі види контролю
Клас
|
6
|
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
||
контрольного
класного твору;
|
1
|
1
|
виконання
інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення*(РМ)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
Основними завданнями вивчення літератури
є: вироблення в учнів стійкого інтересу до читання, до української книжки
зокрема; формування самостійного, критичного, творчого мислення школярів у
процесі аналізу художнього твору на основі засвоєння ними необхідної суми
знань; розвиток творчих здібностей, загальнокультурного рівня учнів через
ознайомлення їх із творами мистецтва слова, розвиток високих моральних
цінностей людини, втілених у художніх творах; виховання сучасної естетично
розвиненої особистості, творчого читача зі сформованим почуттям національної
свідомості та власної людської гідності.
Українська література. 6 клас.
№
|
ТЕМА №.3.2. (13г
). Я і світ.
|
Дата
|
33
|
О.Довженко. «Зачарована Десна». Видатний
український кінорежисер і письменник. Великий і чарівний світ дитинства в
«Зачарованій Десні».
|
|
34
|
Опис вражень малого Сашка. Істрія з левом –
поєднання реальності життя та уяви хлопчика. Т.Л. Кіноповість,
автобіографічний твір.
|
|
35
|
УВЧ. Виразне і вдумливе читання найяскравіших
моментів повісті.
|
|
36
|
Ліна Костенко. Коротка розповідь про
письменницю. «Дощ полив», «Пісенька космічного гостя». Уявне, фантастичне та
реальне у поезіях.
|
|
37
|
Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення
неповторності й буденності, стандарту в поезії. Образ особливої дівчини Анни.
|
|
38
|
Євген Гуцало. «Олень Август». Ідея
неординарного, власного погляду на світ. Образ незвичайного хлопчика Жені,
його вміння фантазувати, уявляти.
|
|
39
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у
буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і
шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
|
40
|
Ігор Калинець. «Писанки», «Дивосвіт»
(фрагменти). І.Калинець – один із талановитих українських поетів, що пише для
дітей. цікавий епізод з його життя. Своєрідність форми його поезій.
|
|
41
|
Образ найдорожчої людини – мами. Відчуття,
навіяні великодньою поезією «писанки».
|
|
42
|
Ігор Калинець. «Хлопчик-Фігурка, який
задоволений собою».
|
|
43
|
Емма Андієвська. «Казка про яян». Українська
письменниця і художниця, що живе в Німеччині. Її казки-притчі. Прихований
повчальний зміст твору. «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди. Т.Л. Притча.
|
|
44
|
УПЧ. І.Багмут. «Пригоди чорного кота Лапченка,
описані ним самим».
|
|
45
|
Контрольна
робота.
|
|
ТЕМА 4. (15г ). Пригоди і романтика.
|
||
46
|
Всеволод Нестайко – відомий у світі український
дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти).
|
|
47
|
Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і
дійсність, смішне. комічне, романтичне в його творах. Т.Л. Повість,
пригодницький твір.
|
|
48
|
Зв’язне мовлення (п). Характеристика улюбленого
героя, аргументування свого вибору,
розкриття рис його вдачі.
|
|
49
|
В.Близнець. Коротко про митця. «Звук павутинки».
Романтичність, ліричність – невід’ємні риси української літератури.
Неповторний світ дитинства – старт у майбутнє доросле життя.
|
|
50
|
Дивовижність і краса світі, вміння відкрити його
для себе (образ звуку павутинки).
|
|
51
|
Образ допитливого і здібного хлопчика Льоньки,
його мрії й фантазії. Т.Л. Підтекст (прихований зміст).
|
|
52
|
Значення у творі образу вченого Адама, його
трагічної історії.
|
|
53
|
Зв’язне мовлення (у). Дискусія про прихований
зміст образів твору: звуку павутинки, Ніни, кораблика.
|
|
54
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або
Химера лісового озера» (фрагменти). Таємничі, веселі та незвичайні події в
повісті, передані образним словом.
|
|
55
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість
хлопчиків – головних героїв.
|
|
56
|
Характеристика образів Сергія і Митька, їхньої
поведінки у складній ситуації. Т.Л. Повість, пригодницький твір, кульмінація.
|
|
57
|
УПЧ. Ярослав Стельмах. «Найкращий намет».
|
|
58
|
Узагальнення та систематизація вивченого з теми.
|
|
ТЕМА 5. ( 12г). Гумористичні твори.
|
||
59
|
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова
різноманітність гумористичних творів. велика роль гумору в житті українців.
Л.Глібов. Визначний український байкар, поет.
«Муха і бджола».
|
|
60
|
Л.Глібов. «Щука», «Жаба і Віл». Викривальна і
повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. Т.Л. Гумор,
сатира, байка, алегорія, мораль.
|
|
61
|
УВЧ. Виразне читання байок. Декламування
напам’ять.
|
|
62
|
С.Руданський. Коротко про письменника.
Співомовки С.Руданського – унікальне
явище у світовій культурі. Т.Л. Співомовка, інверсія.
|
|
63
|
С.Васильченко. Турбота С.Васильченка про
українських дітей. «Басурмен». Доброзичливий гумор у творах про дітей і для
дітей.
|
|
64
|
С.Васильченко. «Свекор». Атмосфера в українській
родині – світ добра, любові, взаємоповаги й турботи.
|
|
65
|
Контрольна
робота. Письмовий твір.
|
|
66
|
С.Олійник. «Ля-ля-ля», «Чудо в черевику».
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних
творів. Т.Л. Гумор, сатира.
|
|
67
|
П.Глазовий. «Тарас Бульба в Києві», «Найважча
роль», «Заморські гості». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість
гумористичних і сатиричних творів.
|
|
68
|
Контрольна
робота
|
|
69
|
Література рідного краю. Байки Б.Грінченка.
|
|
70
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік.
|
Напам’ять:
ü
Пісня літнього циклу, три колядки і щедрівки, веснянка.
ü
О. Кониський «Молитва».
ü
П. Чубинський, М. Вербицький «Ще не вмерла Україна».
ü
С. Чарнецький «Ой у лузі червона калина похилилась».
ü
Т. Шевченко «Думка».
ü
Л. Українка «Як дитиною, бувало».
ü
Л. Глібов «Щука».
ü
Одна з гуморесок.
Немає коментарів:
Дописати коментар