Українська
література 8 клас
Календарне планування для 8
класу складено відповідно до Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література. 5-12 класи/
Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик та ін..; Керівник проекту М.Г.Жулинський; за заг.ред.
Р.В.Мовчан. - К.; Ірпінь: Перун, 2005.
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні
роботи у формі:
|
3
|
3
|
Контрольного твору
|
1
|
1
|
Виконання інших
завдань( тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
2
|
РЗМ
|
2(у+п)
|
2(у+п)
|
ПЧ
|
2
|
2
|
ВЧ
|
||
ЛРК
|
1
|
1
|
Контрольний
класний твір
Контрольний
домашній твір
|
1
-
|
-
-
|
Основними
завданнями вивчення літератури є: вироблення в учнів стійкого інтересу до
читання, до української книжки зокрема; формування самостійного, критичного,
творчого мислення школярів у процесі аналізу художнього твору на основі
засвоєння ними необхідної суми знань; розвиток творчих здібностей,
загальнокультурного рівня учнів через ознайомлення їх із творами мистецтва
слова, розвиток високих моральних цінностей людини, втілених у художніх творах;
виховання сучасної естетично розвиненої особистості, творчого читача зі
сформованим почуттям національної свідомості та власної людської гідності.
Пор
№
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Дата
|
1
|
Художня література як одна із форм діяльності людини. ТЛ: художній образ,
худ.твір.
|
|
Усна народна творчість
|
||
2
|
Укр. іст. пісні «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
|
|
3
|
Пісні про боротьбу проти національного та соціального гніту(«Ой Морозе,
Морозенку», «Максим козак залізняк», «Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце
сходить»).
|
|
4
|
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною
уявою.
|
|
5
|
Урок виразного читання
№1. Конкурс на найкращого декламатора та виконавця укр.
іст. пісні.
|
|
6
|
Пісні Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри…», «Ой не
ходи,Грицю».
|
|
7
|
Українські народні думи. Різновиди
дум. Кобзарі та лірники.
|
|
8
|
Проблематика вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки(«Маруся
Богуславка»). Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння
(«Буря на Чорному морі»)
|
|
9
|
Урок позакласного
читання№1. Народні думи «Самійло Кішка», «Дума про козака
Голоту», «Хмельницький та Барабаш» (на вибір учителя)
|
|
10
|
Контрольна робота№1.
|
|
З давньої української
літератури.
|
||
11
|
«Слово про похід Ігорів» - перлина укр. ліро-епосу, історична основа.
Переклади й переспіви. Автор.
|
|
12
|
Особливості композиції «Слова…». Образи руських князів.Ідея патріотизму.
|
|
13
|
Зв’язне мовлення№1. Усний переказ епізоду
«Слова…».
|
|
14
|
Поетичність образу Ярославни. Фольклорні мотиви, роль пейзажу.
|
|
15
|
Зв’язне мовлення№2. Письмовий твір на одну
з тем: Воїни у «Слові…» - захисники рідної землі. Поетичний образ Ярославни.
|
|
Світ укр. поезії
|
||
16
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини арешту і заслання. «Думи
мої, думи…».Усвідомлення власної долі поета.
|
|
17
|
Т.Шевченко «Мені однаково чи буду…». Роздуми поета про власну долю, долю
України.
|
|
18
|
Т.Шевченко «Минають дні, минають ночі», «Ой три шляхи широкії…» Роздуми
автора про плинність, скороминучість життя людини на землі. Т.Л: філософська лірика,
силабо-тонічне віршування.
|
|
19
|
Урок виразного читання№2 . Конкурс на найкращого
декламатора та виконавця віршів Шевченка
|
|
20
|
Контрольна робота №2.
Контрольний твір
Т.Шевченко – волелюбний поет стражденної України
|
|
21
|
І.Франко. Відомості про письменника. «Іван Вишенський». Історична правда
та худ.вимисел. ТЛ: історична поема
|
|
22
|
Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятого буттєвого
світу.
|
|
23
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.
Провідні мотиви лірики. «Ви щасливі,
пречистії зорі…»
|
|
24
|
Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…» - зразок ліричної мініатюри,
романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
|
|
25
|
«Давня весна».
Тема гармонійного єднання з природою.
|
|
26
|
Поезія «Хто вам сказав, що я слабка…» - ствердження незламності духу
людини. Роль риторичних запитань у вірші.
|
|
27
|
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви поеми
«Давня казка».
|
|
28
|
Роль поета в житті суспільства. Проблема служіння музі і народові; суть
людського щастя.
|
|
29
|
Урок позакласного читання
№2.
|
|
30
|
Контрольна робота №3. Тестування.
|
|
31
|
Урок літератури рідного
краю. Етнографічна експедиція «Шевченкознавство в ріднім
краї» (оформлення збірки)
|
|
32
|
Підсумковий урок.
|
Українська
література
ІІ семестр
Пор
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
В.Сосюра. Патріотичні мотиви творів
поета «Сад», «Любіть Україну» (напам’ять)
|
||
В.Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. ТЛ:
віршові розміри.
|
||
Виразне
читання №3
|
||
Декламування віршів В.Сосюра.
|
||
Борис Олійник. «Вибір». Вічна
проблема життєвого вибору.
|
||
Б.Олійник. «Ринг». Філософія чину і мудрості.
|
||
Володимир Підпалий. «Тиха елегія». Щирість патріотичних
почуттів героя.
|
||
В. Підпалий. «запросини». Оптимізм, упевненість у
правильності обраного шляху.
|
||
Іван Малкович. «з янголом на плечі». (напам’ять)
|
||
І. Малкович. «Свічечка букви Ї», «Музика, що пішла».
|
||
Література
рідного краю №3. Літературні персоналії територіальної
громади (поезія).
|
||
Контрольна
робота №4. Тестування
|
||
Іван Карпенко-Карий. Біографічні відомості. «Театер
корифеї ». ТЛ: драматичний твір.
|
||
Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Робота
над змістом твору. ТЛ: комедія, трагікомедія.
|
||
Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.
|
||
Характеристика дійових осіб п’єси
«Сто тисяч» І.Карпенка-Карого.
|
||
Зв’язне
мовлення№5. Усний твір-роздум за п’єсою
І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» «Чи все в житті вимірюється грошима».
|
||
Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною». Розповідь про
письменника. Пригодницький сюжет повісті.
|
||
М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини
та можливості її здобуття.
|
||
Характеристика образів повісті. Кохання Остапа та
Соломії як центральний мотив у творі.
|
||
Зв’язне
мовлення№6.Опис літературного героя «Яким я уявляю героя (героїню)
твору М. Коцюбинського
“Дорогою ціною” ». (письмово)
|
||
Зв’язне
мовлення№7. Контрольний письмовий твір за повістю
М. Коцюбинського
“Дорогою ціною” на тему «Вільний дух ще тлів під попелом
неволі»
|
||
Контрольна
робота №5. Тестування
|
||
Осип Назарук. «Роксолана» (скорочено). Події історичної
доби ХVІ ст. Виразне читання уривків
твору №4.
|
||
О.Назарчук. «Роксолана». Проблема кохання і служіння
народові в повісті.
|
||
Незалежна вдача, щирість у стосунках
з людьми, природний розум та врода Роксолани.
|
||
Характеристика образу Роксолани.
|
||
Позакласного
читання №3. П.Загребельний. «Роксолана».
|
||
Зв’язне
мовлення№8. Міні-дискусія «Роксоляна – патріотка
чи відступниця?» (домашній твір).
|
||
Володимир Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза
сучасного прозаїка.
|
||
«Ирій» - химерна повість про світ юності, про вічне і
швидкоплинне в житті людини.
|
||
В. Дрозд. «Ирій». Робота над змістом твору. Поєднання
уявного з реальним.
|
||
В. Дрозд. «Білий кінь Шептало»
|
||
Позакласного
читання №4. В.Дрозд. «Білий кінь Шептало на
молочарні».
|
||
Володимир
Самійленко. Коротко про митця. «Патріоти». ТЛ: гумор і сатира
|
||
Володимир Самійленко «Ельдорадо » ТЛ:антитеза,іронія.
|
||
Є Дудар. Сучасний письменник-гуморист . «Слон і мухи». «Лісова казка» .
|
||
Контрольна
робота № 6
|
||
Література
рідного краю №4 Гумористичні твори земляків .
|
||
Підсумковий
урок .
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар