вівторок, 2 грудня 2014 р.

планування література 8 клас


Українська література 8 клас
Календарне планування для 8 класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література. 5-12 класи/ Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик та ін..; Керівник проекту М.Г.Жулинський; за заг.ред. Р.В.Мовчан. - К.; Ірпінь: Перун, 2005.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
3
3
Контрольного твору
1
1
Виконання інших завдань( тестів, відповідей на запитання тощо)
2
2
              РЗМ
2(у+п)
2(у+п)
              ПЧ
2
2
             ВЧ


             ЛРК
1
1
Контрольний класний твір
Контрольний домашній твір

1
-
-
-

Основними завданнями вивчення літератури є: вироблення в учнів стійкого інтересу до читання, до української книжки зокрема; формування самостійного, критичного, творчого мислення школярів у процесі аналізу художнього твору на основі засвоєння ними необхідної суми знань; розвиток творчих здібностей, загальнокультурного рівня учнів через ознайомлення їх із творами мистецтва слова, розвиток високих моральних цінностей людини, втілених у художніх творах; виховання сучасної естетично розвиненої особистості, творчого читача зі сформованим почуттям національної свідомості та власної людської гідності.

Пор
 №

Зміст навчального матеріалу
Дата
1
Художня література як одна із форм діяльності людини. ТЛ: художній образ, худ.твір.


Усна народна творчість

2
Укр. іст. пісні «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

3
Пісні про боротьбу проти національного та соціального гніту(«Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак залізняк», «Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить»).

4
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.

5
Урок виразного читання №1. Конкурс на найкращого декламатора та виконавця укр. іст. пісні.

6
Пісні Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри…», «Ой не ходи,Грицю».

7
Українські народні думи.  Різновиди дум. Кобзарі та лірники.

8
Проблематика вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки(«Маруся Богуславка»). Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі»)

9
Урок позакласного читання№1. Народні думи «Самійло Кішка», «Дума про козака Голоту», «Хмельницький та Барабаш» (на вибір учителя)

10
Контрольна робота№1.


З давньої української літератури.


11
«Слово про похід Ігорів» - перлина укр. ліро-епосу, історична основа. Переклади й переспіви. Автор.

12
Особливості композиції «Слова…». Образи руських князів.Ідея патріотизму.

13
Звязне мовлення№1. Усний переказ епізоду «Слова…».

14
Поетичність образу Ярославни. Фольклорні мотиви, роль пейзажу.

15
Звязне мовлення№2. Письмовий твір на одну з тем: Воїни у «Слові…» - захисники рідної землі. Поетичний образ Ярославни.


Світ укр. поезії

16
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини арешту і заслання. «Думи мої, думи…».Усвідомлення власної долі поета.

17
Т.Шевченко «Мені однаково чи буду…». Роздуми поета про власну долю, долю України.

18
Т.Шевченко «Минають дні, минають ночі», «Ой три шляхи широкії…» Роздуми автора про плинність, скороминучість життя людини на землі. Т.Л: філософська лірика, силабо-тонічне віршування.

19
Урок виразного читання№2 . Конкурс на найкращого декламатора та виконавця віршів Шевченка

20
Контрольна робота №2. Контрольний твір  Т.Шевченко – волелюбний поет стражденної України

21
І.Франко. Відомості про письменника. «Іван Вишенський». Історична правда та худ.вимисел. ТЛ: історична поема

22
Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятого буттєвого світу.

23
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Провідні мотиви лірики.  «Ви щасливі, пречистії зорі…»

24

Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.

25
 «Давня весна». Тема гармонійного єднання з природою.

26
Поезія «Хто вам сказав, що я слабка…» - ствердження незламності духу людини. Роль риторичних запитань у вірші.

27
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви поеми «Давня казка».

28
Роль поета в житті суспільства. Проблема служіння музі і народові; суть людського щастя.

29
Урок позакласного читання №2.


30
Контрольна робота №3. Тестування.

31
Урок літератури рідного краю. Етнографічна експедиція «Шевченкознавство в ріднім краї» (оформлення збірки)


32
Підсумковий урок.



Українська література
 ІІ семестр
Пор

Зміст навчального матеріалу
Дата


В.Сосюра. Патріотичні мотиви творів поета «Сад», «Любіть Україну» (напамять)


В.Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. ТЛ: віршові розміри.


Виразне читання №3


Декламування віршів В.Сосюра.


Борис Олійник. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору.


Б.Олійник. «Ринг». Філософія чину і мудрості.


Володимир Підпалий. «Тиха елегія». Щирість патріотичних почуттів героя.


В. Підпалий. «запросини». Оптимізм, упевненість у правильності обраного шляху.


Іван Малкович. «з янголом на плечі». (напамять)


І. Малкович. «Свічечка букви Ї», «Музика, що пішла».


Література рідного краю №3. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).


Контрольна робота №4. Тестування


Іван Карпенко-Карий. Біографічні відомості. «Театер корифеї ». ТЛ: драматичний твір.


Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Робота над змістом твору. ТЛ: комедія, трагікомедія.


Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.


Характеристика дійових осіб пєси «Сто тисяч»   І.Карпенка-Карого.


Зв’язне мовлення№5. Усний твір-роздум за пєсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» «Чи все в житті вимірюється грошима».


Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною». Розповідь про письменника. Пригодницький сюжет повісті.


М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливості її здобуття.


Характеристика образів повісті. Кохання Остапа та Соломії як центральний мотив у творі.


Зв’язне мовлення№6.Опис літературного героя «Яким я уявляю героя (героїню) твору М. КоцюбинськогоДорогою ціною ». (письмово)


Зв’язне мовлення№7. Контрольний письмовий твір за повістю М. КоцюбинськогоДорогою ціною  на тему «Вільний дух ще тлів під попелом неволі»


Контрольна робота №5. Тестування


Осип Назарук. «Роксолана» (скорочено). Події історичної доби  ХVІ ст. Виразне читання уривків твору №4.


О.Назарчук. «Роксолана». Проблема кохання і служіння народові в повісті.


Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум та врода Роксолани.


Характеристика образу Роксолани.


Позакласного читання №3. П.Загребельний. «Роксолана».


Зв’язне мовлення№8. Міні-дискусія «Роксоляна – патріотка чи відступниця?» (домашній твір).


Володимир Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка.


«Ирій» - химерна повість про світ юності, про вічне і швидкоплинне в житті людини.


В. Дрозд. «Ирій». Робота над змістом твору. Поєднання уявного з реальним.


В. Дрозд. «Білий кінь Шептало»


Позакласного читання №4. В.Дрозд. «Білий кінь Шептало на молочарні».



 Володимир Самійленко. Коротко про митця. «Патріоти». ТЛ: гумор і сатира


Володимир Самійленко «Ельдорадо » ТЛ:антитеза,іронія.


Є Дудар. Сучасний письменник-гуморист . «Слон  і мухи». «Лісова казка» .


Контрольна робота № 6


Література рідного краю №4 Гумористичні твори земляків .


Підсумковий урок .








Немає коментарів:

Дописати коментар