Пояснювальна записка до календарного планування
Українська література 7 клас
(2 години на тиждень)
Планування української мови у 6 класах
розроблене за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України :Українська література.
5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/Р.В. Мовчан,
Н.В.Левчик, О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б.Поліщук, М.М. Сулима, Л.П.
Шабельникова, В.М.Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. – К., Ірпінь:Перун,
2005.-201с.
Підручник Шабельнікова Л.П. Українська література.
Підручник для 6 класу.- К.:Грамота, 2007– 295 с.
Заплановано
такі види контролю
Клас
|
7
|
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
||
контрольного
класного твору;
|
1
|
1
|
виконання
інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення*(РМ)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
Основними завданнями вивчення літератури
є: вироблення в учнів стійкого інтересу до читання, до української книжки
зокрема; формування самостійного, критичного, творчого мислення школярів у
процесі аналізу художнього твору на основі засвоєння ними необхідної суми
знань; розвиток творчих здібностей, загальнокультурного рівня учнів через
ознайомлення їх із творами мистецтва слова, розвиток високих моральних
цінностей людини, втілених у художніх творах; виховання сучасної естетично
розвиненої особистості, творчого читача зі сформованим почуттям національної
свідомості та власної людської гідності.
Українська
література.7 клас.
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Вступ
|
||
1
|
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий
ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції
мистецтва
|
|
Із пісенних скарбів
|
||
2
|
Соціально-побутові пісні. «Ой на горі та женці
жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу
криниченька». Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє
ідейно-художнє багатство
|
|
3
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі,
чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і
героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень
ТЛ: пафос
твору
|
|
4
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі
коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливості жанру і його
життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос
ТЛ:
коломийки
|
|
5
|
ВЧ Дивосвіт народної пісні
|
|
Про далекі минулі часи
|
||
6
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його
багатогранну творчість. Огляд поетичної спадщини І. Франка. Виразне читання
творів
|
|
7
|
«Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної
боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Робота над текстом
повісті
ТЛ:
історична повість
|
|
8
|
Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням
сюжету. Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави
ТЛ: сюжет
|
|
9
|
Порівняльна характеристика Захара Беркута і
Тунгара Вовка. Художні засоби, особливості мови повісті
|
|
10
|
РМ Твір за сюжетом повісті
І.Франка «Захар Беркут»
|
|
11
|
ПЧ І. Франко «Під
оборогом»
|
|
12
|
КР №1. Із
пісенних скарбів. І.Франко «Захар Беркут». Тести
|
|
13
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета.
Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану
незахищеної душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало»)
ТЛ:
прийом контрасту, мотив у художньому творі
|
|
14
|
Романтична ідея незнищенності справжнього
кохання, краси, вірності («Тополя»)
ТЛ:
балада, романтичний пейзаж, метаморфози
|
|
15
|
«Заповіт» - твір, що єднає
минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною
землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього
ТЛ: ідея
|
|
16
|
ВЧ Читання творів
Т.Шевченка.
|
|
17
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. Робота з
текстом повісті «За сестрою» (скорочено). Відтворення історичних подій з
позиції гуманізму
ТЛ:
героїко-романтична повість
|
|
18
|
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної
повісті. Робота з текстом
ТЛ:
композиція
|
|
19
|
Використання фольклорних мотивів, засобів
(зокрема прийому гіперболізації)
|
|
20
|
Благородство, відповідальність, мужність,
вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
УРМ Складання
характеристики образу Павлуся
ТЛ:
романтичний герой
|
|
21
|
КР № 2.
Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало», «Тополя», «Заповіт». А.Чайковський «За
сестрою». Твір
|
|
22
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» -
автобіографічна повість про дитинство. Робота з текстом
ТЛ:
автобіографічний твір
|
|
23
|
Єдність світу природи і світу дитячої душі (у
вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців.
Символ образу гусей-лебедів
ТЛ:
символ
|
|
24
|
Характеристика образу чутливого до краси
хлопчика Михайлика
|
|
25
|
Характеристика інших образів (діда, батьків,
подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору
|
|
26
|
РМ Написання листа
літературному героєві
|
|
27
|
ПЧ О.Гончар «Романові
яблуки» (з роману «Твоя зоря»)
|
|
28
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства
письменника. Робота з текстом повісті «Климко»
|
|
29
|
Воєнне дитинство в повісті. Ідея самопожертви
|
|
30
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи
про рідних. Характеристика образу Климка
|
|
31
|
Художні особливості твору (мова персонажів,
художня деталь)
ТЛ:
художня деталь
|
|
32
|
УРМ Усний переказ найбільш
вражаючого епізоду з повісті (з аргументацією свого вибору)
|
|
33
|
КР №
|
|
34
|
ЛРК
|
|
35
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора,
його гумористичні твори. Робота з текстом оповідання «Скарб». Морально-етичні
проблеми оповідання
|
|
36
|
Гумористичне, викривальне зображення головного
героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання
«Скарб»
ТЛ:
поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення)
|
|
37
|
Богдан Лепкий. «Мишка» (Казка для дітей: для
малих і великих). Коротко про письменника. Трагічна і комічна ситуації, їхня
роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
38
|
ПЧ Б.Лепкий «Цвіт щастя»
|
|
39
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Читання
віршів «Чайка на крижині», «Крила»
ТЛ:
диптих
|
|
40
|
Розгорнута притчова метафора про глибоке духовне
наповнення людини – її «крилатість», що виявляється індивідуально. Духовне
багатство – найбільший скарб у житті
|
|
41
|
ВЧ Читання творів
Л.Костенко
|
|
42
|
Борис Харчук. Сюжет повісті-притчі «Планетник».
Робота над текстом
ТЛ:
повість-притча
|
|
43
|
Казкове й реалістичне в повісті-притчі, час
теперішній і минулий у ній
|
|
44
|
Образ Планетника. Роздуми про сенс людського
життя, моральний вибір кожної людини. Добро і зло в повісті, у сучасному
світі і в людині
УРМ Характеристика образу
за планом
|
|
45
|
КР № 4.
О.Стороженко «Скарб», Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила», Б.Харчук
«Планетник». Тести
|
|
46
|
Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки». Твір про
людину і світ крізь призму морально-етичних проблем. Робота над текстом.
Сюжет і композиція
|
|
47
|
Людська доброта і жорстокість, милосердя і
справжня турбота про природу. Образи Тосі та Юрка
|
|
48
|
РМ Твір-мініатюра за
сюжетом оповідання Є.Гуцала «Сім’я дикої качки»
|
|
49
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Наскрізний
гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання
різних часових площин тощо)
ТЛ:
новела
|
|
Ми – українці
|
||
50
|
Василь Симоненко - «лицар на білому коні» в
українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення в ліриці
особливостей української ментальності, рис національного характеру
ТЛ:
ліричний герой
|
|
51
|
Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний
пафос його лірики. «Ти знаєш, що ти людина?»
|
|
52
|
Проблема індивідуальності й натовпу
(«Перехожий»)
|
|
53
|
Загальнолюдські цінності та ідеї, розкриті у
вірші
|
|
54
|
Андрій Малишко. Український поет і його пісні,
що стали народними. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі
духовні цінності в них. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю»)
|
|
55
|
А.Малишко. Художні засоби донесення до читача
ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. «Вогник», «В завійну ніч з
незвіданих доріг»
|
|
56
|
ВЧ Урок-конкурс на кращого
читця творів В. Симоненка та А.Малишка
|
|
57
|
КР № 5.
Євген Гуцало «Сім’я дикої качки». Л.Пономаренко «Гер переможений». Поезії
В.Симоненка та А.Малишка. Тести
|
|
58
|
Анатолій Дімаров. «Блакитна дитина» (скорочено).
Автобіографічна повість (друга частина тетралогії «На коні і під конем»).
Робота над текстом
|
|
59
|
Динамічний сюжет, прозорість та іронічність
оповіді, морально-етична проблема твору. Доброта і любов, розуміння,
взаємопідтримка в українській родині.
|
|
60
|
Внутрішня гідність і повага до людей – риса
характеру юного героя, стимули його поведінки
|
|
61
|
РМ Твір-характеристика
персонажа
|
|
62
|
ПЧ А.Дімаров «Друга
планета», «Три грані часу», «Діти» (за вибором)
|
|
63
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в
українській літературі. «Наша мова», «Ми йдемо» Наскрізний патріотизм,
філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти ТЛ:
вільний вірш
|
|
64
|
Оригінальність, простота висловлювання глибоких
почуттів, важливих думок. Робота над фрагментом поеми «Лелека»
|
|
65
|
О. Теліга «Сучасникам», «Радість, «Пломінний
день». Новаторство поезій.
|
|
66
|
О. Ольжич «Господь багатий нас благословив», «
Захочеш – і будеш»
|
|
67
|
Леонід Кисельов. Доля молодого поета. Наскрізний
гуманістичний пафос його віршів. Ідея оптимізму, життєствердження. «Стати б
хоч на менти лічені…», «Земля така гаряча»
|
|
68
|
Патріотичний мотив вірша «Додому». Вселюдське і
національне значення образу української Мадонни («Катерина»)
|
|
69
|
КР №6.
А.Дімаров, В.Голобородько, Л.Кисельов. Твір
|
|
70
|
ЛРК
|
Напам’ять:
· 2 соціально-побутові пісні ( на вибір)
· Т.Шевченко «Заповіт»
· Л.Костенко 1 вірш( на вибір)
· В. Симоненко «Лебеді материнства», « Ти знаєш, що
ти людина»
· А. Малишко 2 вірші ( на вибір)
· В.Голобородько одну з поезій (на вибір)
· Л. Кисельов одну з поезій (на вибір)
Немає коментарів:
Дописати коментар