вівторок, 2 грудня 2014 р.

планування література 7 клас


Пояснювальна записка до календарного планування
 Українська література 7  клас
(2 години на тиждень)
       Планування української мови у 6 класах розроблене за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України :Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів/Р.В. Мовчан, Н.В.Левчик, О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б.Поліщук, М.М. Сулима, Л.П. Шабельникова, В.М.Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. – К., Ірпінь:Перун, 2005.-201с.
       Підручник   Шабельнікова Л.П. Українська література. Підручник для 6 класу.- К.:Грамота, 2007– 295 с.
Заплановано такі види контролю

Клас
7
Семестри
І
ІІ
Контрольні роботи у формі:


    контрольного класного твору;
1
1
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2
2
Уроки розвитку мовлення*(РМ)
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки позакласного читання   (ПЧ)
2
2
Перевірка зошитів
4
5

Основними завданнями вивчення літератури є: вироблення в учнів стійкого інтересу до читання, до української книжки зокрема; формування самостійного, критичного, творчого мислення школярів у процесі аналізу художнього твору на основі засвоєння ними необхідної суми знань; розвиток творчих здібностей, загальнокультурного рівня учнів через ознайомлення їх із творами мистецтва слова, розвиток високих моральних цінностей людини, втілених у художніх творах; виховання сучасної естетично розвиненої особистості, творчого читача зі сформованим почуттям національної свідомості та власної людської гідності.




Українська література.7 клас.

Тема уроку
Дата
Вступ
1
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

Із пісенних скарбів
2
Соціально-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство

3
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень
ТЛ: пафос твору

4
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливості жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос
ТЛ: коломийки

5
ВЧ Дивосвіт народної пісні

Про далекі минулі часи
6
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Огляд поетичної спадщини І. Франка. Виразне читання творів

7
«Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Робота над текстом повісті
ТЛ: історична повість

8
Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави
ТЛ: сюжет

9
Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тунгара Вовка. Художні засоби, особливості мови повісті

10
РМ Твір за сюжетом повісті І.Франка «Захар Беркут»

11
ПЧ І. Франко «Під оборогом»

12
КР №1. Із пісенних скарбів. І.Франко «Захар Беркут». Тести

13
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало»)
ТЛ: прийом контрасту, мотив у художньому творі

14
Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»)
ТЛ: балада, романтичний пейзаж, метаморфози

15
«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього
ТЛ: ідея

16
ВЧ Читання творів Т.Шевченка.

17
Андрій Чайковський. Коротко про митця. Робота з текстом повісті «За сестрою» (скорочено). Відтворення історичних подій з позиції гуманізму
ТЛ: героїко-романтична повість

18
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Робота з текстом
ТЛ: композиція

19
Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації)

20
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
УРМ Складання характеристики образу Павлуся
ТЛ: романтичний герой

21
КР № 2. Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало», «Тополя», «Заповіт». А.Чайковський «За сестрою». Твір

22
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство. Робота з текстом
ТЛ: автобіографічний твір

23
Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів
ТЛ: символ

24
Характеристика образу чутливого до краси хлопчика Михайлика

25
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору

26
РМ Написання листа літературному героєві

27
ПЧ О.Гончар «Романові яблуки» (з роману «Твоя зоря»)

28
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. Робота з текстом повісті «Климко»

29
Воєнне дитинство в повісті. Ідея самопожертви

30
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Характеристика образу Климка

31
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь)
ТЛ: художня деталь

32
УРМ Усний переказ найбільш вражаючого епізоду з повісті (з аргументацією свого вибору)

33
КР № 3. М.Стельмах «Гуси-лебеді летять», Г.Тютюнник «Климко». Тести

34
ЛРК

35
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Робота з текстом оповідання «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання

36
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання «Скарб»
ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення)

37
Богдан Лепкий. «Мишка» (Казка для дітей: для малих і великих). Коротко про письменника. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

38
ПЧ Б.Лепкий «Цвіт щастя»

39
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Читання віршів «Чайка на крижині», «Крила»
ТЛ: диптих

40
Розгорнута притчова метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті

41
ВЧ Читання творів Л.Костенко

42
Борис Харчук. Сюжет повісті-притчі «Планетник». Робота над текстом
ТЛ: повість-притча

43
Казкове й реалістичне в повісті-притчі, час теперішній і минулий у ній

44
Образ Планетника. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини. Добро і зло в повісті, у сучасному світі і в людині
УРМ Характеристика образу за планом

45
КР № 4. О.Стороженко «Скарб», Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила», Б.Харчук «Планетник». Тести

46
Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки». Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем. Робота над текстом. Сюжет і композиція

47
Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу. Образи Тосі та Юрка

48
РМ Твір-мініатюра за сюжетом оповідання Є.Гуцала «Сім’я дикої качки»

49
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо)
ТЛ: новела


Ми – українці

50
Василь Симоненко - «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення в ліриці особливостей української ментальності, рис національного характеру
ТЛ: ліричний герой

51
Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. «Ти знаєш, що ти людина?»

52
Проблема індивідуальності й натовпу («Перехожий»)

53
Загальнолюдські цінності та ідеї, розкриті у вірші

54
Андрій Малишко. Український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю»)

55
А.Малишко. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. «Вогник», «В завійну ніч з незвіданих доріг»

56
ВЧ Урок-конкурс на кращого читця творів В. Симоненка та А.Малишка

57
КР № 5. Євген Гуцало «Сім’я дикої качки». Л.Пономаренко «Гер переможений». Поезії В.Симоненка та А.Малишка. Тести

58
Анатолій Дімаров. «Блакитна дитина» (скорочено). Автобіографічна повість (друга частина тетралогії «На коні і під конем»). Робота над текстом

59
Динамічний сюжет, прозорість та іронічність оповіді, морально-етична проблема твору. Доброта і любов, розуміння, взаємопідтримка в українській родині.

 60
Внутрішня гідність і повага до людей – риса характеру юного героя, стимули його поведінки

61
РМ Твір-характеристика персонажа

62
ПЧ А.Дімаров «Друга планета», «Три грані часу», «Діти» (за вибором)

63
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «Наша мова», «Ми йдемо» Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти     ТЛ: вільний вірш

64
Оригінальність, простота висловлювання глибоких почуттів, важливих думок. Робота над фрагментом поеми «Лелека»

65
О. Теліга «Сучасникам», «Радість, «Пломінний день». Новаторство поезій.

66
О. Ольжич «Господь багатий нас благословив», « Захочеш – і будеш»

67
Леонід Кисельов. Доля молодого поета. Наскрізний гуманістичний пафос його віршів. Ідея оптимізму, життєствердження. «Стати б хоч на менти лічені…», «Земля така гаряча»

68
Патріотичний мотив вірша «Додому». Вселюдське і національне значення образу української Мадонни («Катерина»)

69
КР №6. А.Дімаров, В.Голобородько, Л.Кисельов. Твір

70
ЛРК





        Напам’ять:
·        2 соціально-побутові пісні ( на вибір)
·       Т.Шевченко             «Заповіт»
·       Л.Костенко               1 вірш( на вибір)
·       В. Симоненко         «Лебеді материнства», « Ти знаєш, що ти людина»
·       А. Малишко             2 вірші ( на вибір)
·       В.Голобородько      одну з поезій (на вибір)
·       Л. Кисельов              одну з поезій (на вибір)



Немає коментарів:

Дописати коментар