вівторок, 2 грудня 2014 р.

планування мова 11 клас

Пояснювальна записка до календарного планування
 Українська мова  11 клас
Профільний рівень ( профіль – українська філологія)
( 4 год на тиждень)
       Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 10—11 класи. Філологічний напрям (профіль - укра­їнська філологія). Профільний рівень / JI.I. Мацько, О.М. Семеног. - К.: Грамо­та, 2011.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
1 семестр
II семестр
Перевірка мовної теми
3
3
Письмо:


переказ
1
1
твір
1
1
Правопис:


диктант
1
1
Аудіювання
1
1
Читання мовчки
1
-
   Перевірка зошитів
4
5

Відповідно оцінювання говоріння здійснюється  заплановано виконання завдань на побудову діалогу, усного переказу та усного твору. Для цих видів робіт не відводиться  окремий урок, а оцінки виводяться  двічі на рік і виставляються в колонки без дати.
Викладання української мови у профільних класах філологічного напряму (профіль – українська філологія) спрямоване на вирішення комплексу завдань: формування усвідомленого ставлення до української мови як інтелектуальної, духовної, моральної і культурної цінності, потреби знати сучасну українську літературну мову й досконало володіти нею в усіх сферах суспільного життя, розвиток інтелектуально-креативних здібностей, прагнення до творчого осягнення вершин української культури й мистецтва слова; готовності до адекватного вибору й отримання професійної гуманітарної (філологічної) освіти; поглиблення знань про мову як багатофункціональну знакову систему й суспільне явище, розуміння основних процесів, що відбуваються в мові, ознайомлення з мовознавством як наукою і працями провідних вітчизняних лінгвістів тощо; засвоєння норм мовленнєвої поведінки в різних сферах і ситуаціях спілкування та вдосконалення умінь і навичок спілкування в науково-навчальній, соціально-культурній, офіційно-діловій сферах, оволодіння різноманітними стратегіями і тактиками ефективної комунікації тощо. Основна мета  навчання української мови:
- систематизація і поглиблення знань про мовну систему із залученням додаткових теоретичних відомостей, знань і вмінь з культури мовлення;
- розкриття стилістичних ресурсів одиниць фонетичного, лексичного, фразеологічного, словотворчого, морфологічного рівнів мовної системи та їх виражальних засобів; формування стійких ритмомелодійних умінь і навичок;
- ознайомлення зі стилістичною системою сучасної української літературної мови, поняттями “стилі”, “стилістичні засоби (фонетична, лексична, морфологічна стилістика)”, “функціональні стилі”, “експресивні стилі”, “індивідуальні стилі”, “стилістичні ресурси”, “стилістичні прийоми організації мовних засобів; джерелами стилістичних засобів (античні, міфологічні, фольклорні);
- поглиблення поняття “текст”, удосконалення навичок побудови текстів різних стилів і жанрів;
- опанування виражальних засобів розмовного, наукового стилів мовлення;
- повторення, систематизація, поглиблення знань крізь призму практичної та функціональної стилістики.













Тема уроку
Дата
1
Мова як особлива система знаків, її місце серед інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості.

2
Українська мова в контексті української культури. Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів.

3
Українська мова у світі. Українська діаспора.

4
ЗМ. Усний стислий переказ тексту публіцистичного (художнього) стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).

5
Лінгвістика як наука про мову. Її основні розділи, місце в колі інших наук про людину й народ. Історія мовознавства в особах. Видатні мовознавці вітчизняної науки та їх праці.

6-7
ЗМ. Система функціональних стилів сучасної української мови (3 год.)Поняття стилю мовлення: мовні і позамовні ознаки (сфера спілкування, умови і мета спілкування).Стилі мовлення: розмовний, науковий, офiційно-діловий, художній, публіцистичний, конфесійний, епістолярний та їх підстилі і жанри. Зміст і структура текстів кожного із стилів, їх характерні мовні засоби, основні жанри.

8
ЗМ. Підрозділи стилістики: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна). Комунікативні якості мовлення  та їхні основні ознаки. Стилістична норма і стилістична помилка.

9
Риторика як наука й мистецтво слова. Роль риторики у професійній діяльності.

10-11
ЗМ. Письмовий докладний переказ тексту художнього (публіцистичного) стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).

12
Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи.

13
Поняття про сучасний риторичний текст.

14
ЗМ. Публіцистичний стиль (14 год.). Сфера його використання, призначення, основні ознаки. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості публіцистичного стилю. Підстилі.

15
Інвенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Різні види аргументації.

16
Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам'ятовування промов.

17 18
Акція. Риторична техніка. Аналіз власної промови, релаксація. Еристика як мистецтво суперечки.

19
Контрольна робота № 1. Аудіювання зразків ораторського мистецтва.

20
Міфологія красномовства. Риторика Давньої Греції. Видатні оратори Давньої Греції: Сократ, Платон, Демосфен.

21
ЗМ. Відгук про твір мистецтва в публіцистичному стилі.

22
Вітчизняна риторика. Мовотворчість І.Вишенського, Г.Сковороди, Ф.Прокоповича. Риторика в Києво-Могилянській академії.

23
Розвиток риторичних традицій в Україні.

24
Риторика Аристотеля. Риторика Давнього Риму. Цицерон як теоретик красномовства.

25
ЗМ. Усний детальний переказ тексту публіцистичного стилю

26
Види красномовства. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, наукового-популярне, навчальне).

27-28
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу (12 год.). Добір матеріалу, його систематизація. Складання бібліографії. Робота із джерелами інформації. Види запису зібраного матеріалу: докладний запис виступу, його конспект, тези, докладний план і короткий план.

29-30
ЗМ. Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і заздалегідь не підготовлений). Доповідь для участі в лінгвістичній конференції.

31
ЗМ. Ділові папери. Протокол (складний).

32
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність. Відповідність змісту викладу.

33
Ділове красномовство. Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу.

34-35
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Вимоги до культури мовлення. Основні способи виступу (читання тексту промови, відтворення його по пам’яті із читанням окремих фрагментів, вільна імпровізація, відповіді на запитання, ведення полеміки). Аналіз мовних засобів щодо адекватності мети висловлювання, відповідності типу, стилю, жанру мовлення. Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту.

36-37
ЗМ. Офіційно-діловий стиль (14 год.). Основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості.

38
ЗМ. Структура офіційно-ділових текстів різних жанрів.

39
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види  аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами. Діалог-полеміка, дiалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу

40
Контрольна робота № 2. 

41
ЗМ. Лінгвістичний аналіз текстів офіційно-ділового стилю. Переклад текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення.

42
Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси.

43-
44
ЗМ. Конфесійний стиль (2 год.), сфери поширення і головне призначення. Церковні служби, молитва, повчання, проповіді; богослужбові книги, спілкування в конфесіях, культових установах. Переклади Євангелія. Псалми Т. Шевченка. Основні мовні стильові засоби конфесійного стилю. Маркована (конфесійна) лексика. Старослов'янізми – мовна ознака конфесійного стилю. Інверсійний порядок слів.

45
ЗМ. Ділові папери. Автобіографія. Резюме.

46
ЗМ. Мовний етикет ділової (телефонної) розмови. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог-обмін думками, враженнями

47
ЗМ. Особливості складання повідомлення на електронному носії (електронна пошта).

48
ЗМ. Ділові папери. Заява. Характеристика.

49
ЗМ. Мовленнєве спілкування в різних навчальних ситуаціях офіційно-ділового характеру.Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру (переглядове, ознайомлювальне, вивчальне, ознайомлювально-вивчальне, ознайомлювально-реферативне). Визначення пізнавальної цінності прочитаного.

50
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо).

51
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення. Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією. Техніка мовлення. Тональність виступу.

52
ЗМ. Тези, конспект публічного виступу.

53
Контрольний диктант.

54-55
ЗМ.  Контрольний письмовий стислий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.

56
Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні та інші виступи. Полеміка. Дискусія. Дебати. Публічний полілог. Промова, її види: мітингова, інформаційна, агітаційна.

57
ЗМ. Аналіз контрольного переказу.

58
Контрольна робота № 3. Контрольне читання мовчки.

59
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Тема, мета публічних виступів. Вибір теми, визначення мети (інформування, переконання, заклик до дії тощо).

60
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Культура ведення дискусій, полеміки, диспутів професійного характеру. Полемічні прийоми: спростування помилкового твердження фактами, критика доказів оппонента, атака запитаннями тощо. Етика полемічної майстерності.

61-62
ЗМ. Діалог-полеміка, дiалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу. Дискусія з обстоюванням альтернативних точок зору. «Круглий стіл». Прес-конференція.

63
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Основні критерії оцінки промови: ефективність виступу, інформаційна новизна, логічність розвитку теми, аргументація основних положень, наочність.

64
ЗМ. Техніка підготовки ораторського виступу. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення. Роль репетиції в підготовці до усного виступу. Основні прийоми запам’ятовування тексту ораторської промови.

65
Загальна характеристика синтаксичних одиниць, їх типів, зв′язків, засобів  вираження синтаксичного зв′язку.

66
Словосполучення як основна одиниця синтаксису.Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова. Типи підрядного зв′язку у словосполученні. Словосполучення поширені і непоширені, повні та неповні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях.

67
ЗМ. Ділові папери. Довіреність. Розписка.

68
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. Предикативна (граматична) основа речення. Порядок слів як стильова ознака мовлення.

69- 70
ЗМ. Письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю.

71
Складні випадки координації підмета і присудка.Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення.

72
Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні.

73-75
Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних, поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень. Синтаксичний аналіз. Пунктуаційні норми. Пунктограми у кінці речення, у простому реченні.

76
ЗМ. Епістолярний стиль (2 год). Сфера поширення і головне призначення епістолярного стилю. Основні мовні стильові засоби епістолярного  стилю. Тематика листів. Офіційне й неофіційне листування. Побудова епістолярного тексту. Українська епістолярна спадщина – невичерпне й незамінне джерело для вивчення  життєвого й творчого шляху письменника.

77
Звертання, його роль у вираженні етнокультурознавчої специфіки діалогічного спілкування, місце в реченні, способи вираження. Національний колорит синтаксичних структур - паремійних висловлювань. Побажальні формули.

78-79
Пунктограми в простому та складному реченні.

80
ЗМ. Епістолярний етикет – невід′ємна складова української мовленнєвої культури. Електронне листування.

81
ЗМ. Ділові папери. Діловий лист. Офіційний лист.

82
Складні і багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових складносурядних та складнопідрядних і безсполучникових, багатокомпонентних речень. Стилістичні особливості складносурядних, складнопідрядних, безсполучникових складних речень. Синоніміка безсполучникових і сполучникових складних речень.

83-84
Пунктограми в складному реченні.

85- 86
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти. Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти. Синтаксичний аналіз.

87
Період як засіб експресивного синтаксису і риторична фігура. Градація у складному реченні з різними типами зв'язку. Зображувально-виражальні засоби синтаксису: синтаксичний паралелізм; риторичне питання, звертання; повторювані сполучники;

88
Пряма і непряма мова, її призначення і граматично-смислові особливості. Пряма мова і слова автора. Заміна прямої мови непрямою.

89-90
Пунктограми в реченнях з прямою мовою

91
Невласне пряма мова. Здогадана пряма мова, напівпряма мова. Синоніміка і стилістичні способи передачі прямої мови в тексті, реплік у діалозі і непрямій мові.

92
ЗМ. Художній стиль (15 год.): призначення, сфера використання і поширення, основні ознаки. Естетична функція мови у художньому творі. Індивідуально-авторський стиль письменника. Монолог у художньому творі: звернений монолог, внутрішній монолог.

93
Інтонування речень з прямою мовою, діалогом. Цитування. Пунктограми в текстах з діалогом.

94- 95
ЗМ. Стислий письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).

96
Текст. Синтаксис і стилістика тексту. Основні ознаки тексту. Класифікація текстів за сферою використання, метою, структурними особливостями. Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле (надфразна єдність) як семантико-синтаксична одиниця тексту. Абзац як композиційно-стилістична одиниця тексту. Абзац як пунктуаційний знак, що передає смислове членування тексту. Сурядні і підрядні сполучники як засоби зв'язку в тексті.

97
Гіпертекст. Дискурс як комунікативний процес і як текст. Професійний дискурс.

98
Контрольна робота № 4.

99
ЗМ. Аналіз тексту художнього твору.

100
ЗМ. Публіцистичний стиль (14 год), сфера його використання, призначення, основні ознаки. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості публіцистичного стилю. Підстилі. Основні жанри публіцистичного стилю: нарис, замітка, репортаж, інтерв′ю, стаття, кореспонденція, рецензія. Презентація, реклама. Лінгвістичний аналіз текстів публіцистичного стилю.

101
ЗМ. Стаття дискусійного характеру публіцистичного стилю.

102
Експресивні можливості звуків української мови. Асимілятивні, дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних.

103
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні.

104
Інтонаційні особливості українського мовлення. Складні випадки наголошення слів.   Мовні недоліки у вимові й наголосі та шляхи їх усунення.

105
Орфографічний аналіз слів. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання офографічного словника для перевірки написання слів та їх форм. Складні випадки вживання м’якого знака, апострофа.

106-107
Написання слів іншомовного походження; написання прізвищ та географічних назв, слів разом, окремо, через дефіс; правила переносу та  скорочення слів.

108-109
Уживання слів у переносному значенні, синонімів, антонімів, омонімів у текстах різних стилів.

110
ЗМ. Джерела багатства і виразності українського мовлення. Синонімія як  засіб художньої виразності. Особливості синтаксису художнього тексту.

111
Терміни і професіоналізми. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни.

112
ЗМ. Реферат на професійну тему. 

113
ЗМ. Роль суспільно-політичної лексики в жанрових формах публіцистичного стилю. Лінгвістичний аналіз текстів публіцистичного стилю. Аудіювання текстів діалогічного і монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення, записаних на різних носіях інформації з метою підготовки до виступу, дискусії, полеміки на професійну тематику.

114
Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова.

115
Тематичне оцінювання № 5. Контрольне аудіювання.

116
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. Рід і число іменників, їх стилістичні властивості. Відмінювання іменників. Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв. Ступені порівняння прикметників. Відмінювання прикметників.


117
ЗМ. Портретний нарис у публіцистичному стилі.


118
Основні способи творення дієслів, прислівників. Види, часи, способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів, їх творення. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.


119- 120
Творення і правопис дієприкметників і дієприслівників. Дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти.


121- 122
Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Паралельне використання відмінкових форм числа.


123
ЗМ. Ділові папери. Оголошення. Індивідуальний звіт.


124
Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників.


125- 126
ЗМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.


127- 128
Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників. Правопис прислівників і прислівникових сполучень. Мовленнєві помилки у вживанні прислівників і шляхи їх подолання.


129
ЗМ. Аналіз контрольного переказу.    Контрольний диктант.


130
Правопис складних прийменників та сполучників. Перехід повнозначних слів у прийменники та сполучники. Правопис заперечних часток. Естетична цінність часток і звуконаслідувань.


131
ЗМ. Ділові папери. Акт.


132
Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання.


133
Контрольна робота № 6. 


134
Типи підрядного зв’язку в словосполученні.


135
Складня випадки перекладу словосполучень з російської мови українською.


136
Складні випадки координації підмета і присудка. Тире на місці пропущеної зв’язки.


137
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення.


138
Просте ускладнене речення.


139
Складне речення з різними видами синтаксичного зв’язку.


140
Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата. Епіграф.




Немає коментарів:

Дописати коментар